ExcelAQUA- eit partnarskap mellom Noreg og Japan innan framifrå utdanning og forsking i akvakultur
Program:
INTPART
Fagområde:
Marinbiologi
Tildelte midlar:
4.5 millionar kroner
Koordinator for prosjektet:
Universitetet i Bergen
Partnarar i prosjektet:
Japan: Hokkaido University, Nagoya University, Japan Fisheries Research and Education Agency, St. Marianna University, Miyagy University of Education, the University of Tokyo. Noreg: Universitetet i Bergen, NORCE, BioCEED, ctrlAQUA, the Seafood innovation Cluster
Kontaktpersonar:
Ivar Rønnestad (UiB)
Prosjektskildring
ExcelAQUA er eit samarbeidsprosjekt mellom norske og japanske partnarar innan berekraftig havbruk og integrativ fiskebiologi. Ei sentral målsetjing for prosjektet er å etablere eit langvarig samarbeid med japanske forskingsmiljø som arbeider innan fagfelt som er relevant for norsk havbruk.
Prosjektet søkjer å leggje til rette for mobilitet for studentar og forskarar gjennom gjensidig besøk og utveksling. Til dømes har 1 seniorforskar, 1 post-doc, 2 masterstudentar og 3 bachelorstudentar frå Japan gjennomført forskingsopphald i Bergen. Vidare har 2 japanske studentar saman med 2 studentar frå UiB vore i praksis hos Lingalaks i Hardanger.
Prosjektet har etablert eit felles årleg kurs for både norske og japanske studentar. Dette kurset har blitt gjennomført kvart år i prosjektperioden, og finn stad vekselvis i Noreg/Japan. I 2019 vart kurset “Sustainable Aquaculture Summer School” gjennomført i Bergen, og 6 norske og 6 japanske studentar deltok, saman med 8 instruktørar.
Kva fekk prosjektet støtte til?
sommarkurs
praktikantordning
utveksling av studentar og forskarar
felles rettleiing, undervisning og forsking
Framgangsmåte
Prosjektet ExcelAQUA er ei vidareføring av mange års uformelt samarbeid mellom prosjektansvarleg og ulike personar og institutt i Japan. Dette samarbeidet gjekk i hovudsak ut på å gi felles rettleiing til studentar på både master- og phd-nivå, forskingsutveksling og gjennomføring av gjesteførelesningar. Dette var adhoc-finansiert, men det var eit ønskje frå begge hald om å vidareføre samarbeidet. Difor vart det søkt om prosjektstøtte for å gå i gong med eit meir omfattande og langvarig samarbeidsprosjekt. Prosjektstøtte vart innvilga, og samarbeidet gjekk frå å vere adhoc-finansiert til å bli eit institusjonalisert samarbeid som har resultert i etableringen av solide og langsiktige samarbeidsplattformar.
Resultat
Kunnskap tileigna gjennom pågåande forskingssamarbeid i prosjektet har medverka til auka kunnskap om sentrale problemstillingar innanfor havbruk. Dette gjeld særleg områda vekst, helse og fiskevelferd i moderne produksjonssystem for laksefisk.
ExcelAQUA har saman med BioCEED etablert og gjennomført forsking på undervisningsmetodane som vert brukt i prosjektet. Det er i tillegg utarbeidd kurs for undervisarane for å sikre aktive læringsmetodar. Som ein del av kompetanse- og kvalitetsløft i undervisningsdelen ved prosjektet, har ein vitskapleg tilsett gjennomført basismodul og to påbyggingsmodular ved program for universitetspedagogikk ved UiB.
I samband med sommarskulen vart det og gjennomført eit seminar for lærarar som omhandla aktive læringsmetodar. Dette vart gjennomført i samarbeid med bioCEED. Vidare har forskarar i ExcelAQUA og bioCEED undersøkt undervisningsmetodane i sommarskulen. Resultata er opparbeidd til ein publikasjon som er sendt inn til fagfellevurdering i eit pedagogisk tidsskrift.
Resultata frå dei biologiske forsøka utført på sommarskulen var vurdert til å vere av svært høg kvalitet. Forsøka vart opparbeidd til ein vitskapleg artikkel med alle involverte studentar som medforfattarar.
Råd og tips
Ivar Rønnestad (prosjektansvarleg) har sterk tru på å utvikle samarbeidsprosjekt nedanfrå-opp. Han peiker særleg på nytten av å byggje prosjekt ut i frå dei nettverka ein allereie har. På denne måten kan ein ta utgangspunkt i reelle samarbeidskonstellasjonar som kan institusjonaliserast til solide og langvarige samarbeidsordningar.